Záručné a reklamačné podmienky internetového obchodu Supermobily.sk
Odporúčaný postup pri uplatnení reklamácie:
1. odfoťte alebo oskenujte záručný list z oboch strán a pošlite ho spolu s popisom chyby emailom na info@supermobily.sk
2. servis vám následne pošle presné informácie, ako uvedený problém riešiť, prípadne vám zašle presné inštrukcie ako a kam tovar odoslať
I. Všeobecné ustanovenia
Vybavovanie reklamácií sa riadi podmienkami prevádzkovateľa internetového obchodu Supermobily.sk, spoločnosti Supermobily-Roman Minarech. Tieto Záručné a reklamačné podmienky sa týkajú iba tovaru, ktorého reklamácia bola riadne uplatnená v záručnej dobe. Základným dokumentom pre vybavovanie reklamácií je vyplnený návratový formulár na stiahnutie tu: PDF a XLS (pozri bod V.). Zákazník zaškrtnutím políčka Súhlasím s obchodnými podmienkami, pri procese objednávania tovaru, potvrdzuje svoj súhlas s ochodnými a reklamačnými podmienkami fy Supermobily-Roman Minarech.
II. Miesto uplatnenia reklamácie
Miestom uplatnenia reklamácie tovaru je servis: Supermobily.sk, Pažického 404/8, 907 01 Myjava.
Fyzická osoba (nepodnikateľ, bez IČO):
- je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti. Právne vzťahy predávajúceho so spotrebiteľom fyzickou osobou sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, ako aj súvisiacimi predpismi.
V zmysle ustanovenia § 620 Občianskeho zákonníka je záručná doba 24 mesiacov.
Právnická osoba (podnikateľ, IČO):
- je osoba zapísaná v obchodnom registri
- je osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia
- je osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov
- je osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu
- podnikateľom sa taktiež rozumie ten, kto jedná v súlade s predchádzajúcou vetou v rámci svojej podnikateľskej činnosti.
Ak uvedie Kupujúci v objednávke svoje identifikačné číslo (IČO), potom berie na vedomie, že pre neho platia pravidlá uvedené pre podnikateľov.
Právne vzťahy predávajúceho s kupujúcim, ktorým je podnikateľ, výslovne neupravené zmluvou medzi predávajúcim a kupujúcim, sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi predpismi. Dĺžka záruky pre PO je stanovená podmienkami obsiahnutými v rámcovej zmluve medzi distribútorom a predávajúcim. Podľa obchodného zákonníka platí záruka 12 mesiacov.
Doby záruk na jednotlivé druhy tovaru sú uvedené na záručnom liste. Ak nie je doba záruky uvedená na záručnom liste, platí pre tieto druhy tovaru záručná doba 24 mesiacov. Táto záručná doba začína plynúť dňom dodania tovaru zákazníkovi a predlžuje sa o dobu, počas ktorej bol výrobok v záručnom reklamačnom konaní. Záručná doba sa nevzťahuje na spotrebný materiál (media, batérie, cartridge, tonery ...) a na príslušenstvo k mobilným telefónom, na ktoré platí záručná doba 6 mesiacov. K vybaveniu reklamácie musí zákazník odoslať Návratový formulár spolu s reklamovaným tovarom v ktorom vyplní príslušné informácie. Tovar, ktorý je v záručnej dobe je potrebné poslať na vyššie uvedenú adresu. Po obdržaní zásielky od odosielateľa a zistenie prípadnej nezrovnalosti medzi súpisom v kartóne a skutočným stavom, bude o tejto skutočnosti odosielateľ bezodkladne informovaný.
Reklamácia sa vybavuje opravou, výmenou, alebo dobropisovaním chybného tovaru. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť. V prípade, že je súčasťou prístroja batéria, poskytuje sa na túto batériu záruka v dĺžke trvania 6 mesiacov.
VI. Doba vybavenia reklamácie
Reklamačné konanie začína dňom doručenia reklamovaného tovaru predávajúcemu. Reklamačné konanie končí dňom ukončenia reklamačného procesu. Nasledujúci deň po ukončení reklamačného konania už začína plynúť záručná doba. Opravený, alebo vymenený tovar bude v závislosti od dostupnosti náhradných dielov, výrobcu, dodávateľa tovaru a ďalších podmienkach zaslané firmou Supermobily-Roman Minarech späť v čo najkratšom čase, najdlhšie však do 30 dní od začiatku reklamačného konania. O ukončení reklamačného konania je reklamačným oddelením Supermobily zasielaný email o ukončení reklamačného konania na emailovú adresu uvedenú zákazníkom v Návratovom formulári.
VII. Záruka zaniká
· Vypršaním záručnej doby
· Porušením podmienok prevádzky alebo bežnej údržby, používaním tovaru v rozpore s dokumentáciou, najmä návodom na obsluhu, alebo všeobecnými zásadami.
· Nedodržaním technických podmienok pre prevádzkovanie zariadení a ich príslušenstva.
· Poškodením záručných plômb a čiarových kódov.
· Použitím neoriginálneho spotrebného materiálu alebo nelegálneho softvéru
· Zásahom neautorizovaného a neodborného subjektu.
· Zásahom do faktúry, záručného listu alebo dodacieho listu.
· Pri mechanickom poškodení tovaru.
· Pri prevádzkovaní výrobkov v nevhodných podmienkach (chemicky agresívnom, prašnom, vlhkom prostredí, v elektromagnetickom poli ).
· Zo záruky sú tiež vyňaté vady spôsobené živelnou pohromou, prípadne inými vonkajšími udalosťami, ktoré nespôsobil predávajúci.
· Nahratím firmwaru do prístroja, ktorý nie je priamo od výrobcu ani z našich www stránok.
Pri zistení niektorého z vyššie uvedených dôvodov vzniká firme Supermobily právo odmietnuť vybavenie takejto reklamácie ako záručnú a môže si účtovať manipulačné a administratívne poplatky spojené s nákladmi na manipuláciu a odosielaním tovaru späť k zákazníkovi. To isté sa týka aj tovaru, ktorý nebol zakúpený cez spoločnosť Supermobily.
VIII. Zodpovednosť za znehodnotenie dát
Pri prevzatí zariadenia do opravy sa predpokladá, že zákazník má vykonané zálohovanie dát. Ak nie je tak urobené, musí na túto skutočnosť upozorniť. Na jeho želanie budú, ak je to technicky možné, vyhotovené záložné kópie. Náklady spojené s ich obstaraním budú vyúčtované.
IX. Sťažnosti a spory
Pri všetkých sťažnostiach a sporoch vyplývajúcich z reklamácií je nutné postupovať podľa slovenského práva.
X. Alternatívne riešenie sporov:
Akékoľvek spory medzi predávajúcim a spotrebiteľom je možné riešiť mimo súdnou cestou. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na info@supermobily.sk ), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z .z. ARS subjektmi sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z .z., teda Slovenská obchodná inšpekcia www.soi.sk alebo osoba zapísaná do príslušného zoznamu vedeného Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky http://www.economy.gov.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s
Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z. z. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ. Okrem ARS má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd.Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
XI. Záverečné ustanovenia
Tieto Záručné a reklamačné podmienky sú platné od 01.05.2007 a vzťahujú sa na tovar zakúpený odo dňa nadobudnutia týchto podmienok do platnosti. Spoločnosť Supermobily-Roman Minarech si vyhradzuje právo na zmenu týchto reklamačných a záručných podmienok.
V Myjave dňa 01.05.2007